Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
8.2.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Tuhle vypalovačku jsme prostě otestovat museli! NEC ND-3520 je novinka mezi DVD palírnami a podle specifikací umí zapisovat 16x, přepisovat DVD-RW 6x a +RW 8x a pálit dvouvrstvé DVD+R9 až 4x overspeedem.
maco111 | 29.1.200613:55
mám napalovačku NEC ale 3550A zatial nemám absolutne žiadne problémy zvláda totiž všetky formáty a to bez akýchkolvek problémov jedine čo mi vadí je mimoriadne dlhá doba lež zistí aké médium je do nejvložené potom už ide všetko ...
Odpovědět0  0
polinius (3) | 2.3.20060:03
Tohle je normální. Mechanika umí mnoho formátů a proto nějakou chvilku trvá než zjistí co má vlastně v sobě za disk.
Odpovědět0  0
Xleviath | 15.7.20057:25
Mam takovej malej problemek se svym Nec 3520A. Pali snad uplne vsechno co sem ji koupil za media ale nasel se jeden hacek jmenuje se EMGETON 4x a to mi proste mechanika nechce prekousat akdyz uz se teda uraci tak pali pouze 2x a to me fakt dopaluje. Tak jsem myslel ze chybicka je u me a flashnul jsem firmware na z tovarnich 1.04 na 3.04 ale bez efektu.Fakt nevim co mam delat a nejhorsi je ze vsechna data od kamarada na techto mediich nelze vubec precist a nebo pouze castecne.Jestli se nekdo setkal se stejnym problemem a uspesne ho vyresil byl bych moc vdecen za pomoc.
Odpovědět0  0
Alfone | 1.7.200518:34
Mám palírnu NEC ND­-3520 DL. Používám Win­-XP Pro+SP1+SP2 a pálící soft NERO 6.6.0.14. Normálně vypaluji na Verbatim DVD+R, ale jednou jsem omylem koupil Verbatim DVD­-R a to i když palírna podporuje zápis na ­-R tak to prostě nevypálí. Na ­-R je většinou na začátku disku ­(na prázdném­) takový malý proužek tak 2mm od kraje, tak na tomto místě je vždy konec s vypalováním. Vyzkoušel jsem to vypálit i na jiný typ od TDK, ale také neúspěšně. Už jsem přeinstaloval Win, tak to asi žádná chyba v systému nebude. No prostě nevím asi budu muset reklamovat palírnu. Je někdo kdo by poradil?
Odpovědět0  0
siver | 14.5.20052:13
Mám dvd_rw nec 3500AG 16xspeed
a dvd mi kopíruje na disk zhruba 6 minut.Ale jakmile vypalim nějaké dvdčko v neru tak po vypálení mi kopíruje na disk mechanika dvdčko o 10minut na jednou dele prostě se neroztočí na plné obrátky, vždy pomuže jen restart.Ale když vypaluji cdčko tak je vše ok.
jo a abych dodal tak když se neroztočí naplno to dvdčko a dám tam cdečko místo dvdčka tak cdčko se roztočí na plný otáčky ale dvd prostě ne a pomuž jen restart nevim co stim nemáto někou ochranu proti přehřátí? přeci jen dvdčko je zahul pálit ne? vážně nevim co s tim
Odpovědět0  0
Sobík | 29.4.20057:20
Pořídil jsem si palírnu Nec 3520A.Čte i pálí v pohodě, problém mám jenom s kontrolou vypálených DVD programem Nero CD­-DVD Speed, který odmítá cokoliv zkontrolovat. Nemáte s tím zkušenost? Díky.
Odpovědět0  0
p3s | 30.4.200522:47
S originalnym firmwarom ti to nepojde. Ide to zatial len s neoficialnym, upravenym fw. Vid. http:­/­/www.micheldeboer.nl­/firmware­/3520.html
Odpovědět0  0
fulcrum29 (1) | 1.5.200517:22
Novy oficialny firmware pre NEC ND­-3520 s podporou kontroly kvality DVD sa da stiahnut tu:
http:­/­/www.de.nec.de­/software­/1891_FW_ND­-3520A_win304.zip
Odpovědět0  0
ladikk | 10.4.20059:42
Kdo poradí, kterou ???ASUS DRW­-1608P, lg 4163b, NEC ND­-3520A ???.dik a napiste jejich pro a proti. Clanky sem cetl.dik
Odpovědět0  0
Design | 28.4.200510:15
Taky se rozhoduju mezi NEC a LG a fakt nevim.. jsem z toho uplne vedle.
Odpovědět0  0
frost23 | 23.2.200510:35
Jak jste prisli na to ze neumi Book Type u DVD+R­/+RW? Neni to pravda!
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 23.2.200511:32
Je to pravda. S oficiálním firmwarem neumí na SL nastavit BookType bit. Jedině na DL.
Jak ­(jsme­) na to přišli? Jednoduše!
1. žádný software ­(DVD Decrypter, DVD Info Pro, ...­) to s ofic. fw. neumí ­- políčka pro výběr BookType u SL jsou zašedlá.
2. Nero Ti sice povolí změniot default BookType pro pálení na DVD­-ROM, ale pokud vypálíš SL +R­/+RW médium a vložíš ho zpátky do vypalovačky a třeba v DVD Info Pro se na něj podíváš, uvidíš, že BookType je +R­/+RW :­-(
Odpovědět0  0
frost23 | 23.2.200512:13
Ja mam tuto mechaniku s FW B7T9.
Kdyz palim v Neru a zmenim BookType tak ­"Nero CD­-DVD Speed­" mi potvrdi zmenu na DVD­-ROM.
Benq jeste vydal program ktery take meni BookType a jmenuje se Book Type Management ten patrne nastavuje primo parametry mechaniky. Zvlada +R +RW +RW DL
mechanikyhttp:­/­/www.benq.cz­/serviceandsupport­/downloads­/downloads.cfm?product=647
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 23.2.200512:36
Jestli jsis všiml, já psal o oficiálním firmware pro ND­-3520A. Nějaký B7T9 mě vůbec nezajímá ­- samozřejmě, že existují jiné fw., které změnu BookType podporují i na SL média.
Odpovědět0  0
frost32 | 23.2.200512:43
Tak opomen muj FW, ale ten Book Type Management je dodavan primo od vyrobce tak by to melo fungovat i s puvodnim FW.
Mimo to ND­-3520A a ND­-3520Pro se lisi pouze FW a FW B7T9 patri k Pro verzi.
Takze je oficialni a nevidim duvod proc z A si neudelat Pro verzi.
Je pravda ze s puvodnim FW jsem to nezkousel, ale Book Type Management by to mel resit tak jako tak.
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 23.2.200514:11
Ne tvůj fw. nemůžu opomenout, protože to není oficiální firmware k mechanice, o které se tu vede diskuze! A s ofic. to doopravdy zatím nejde ­(a pochybuju, že někdy půjde, NEC se k firmwarům moc nemá­).
Odpovědět0  0
fulcrum29@zmail.sk | 14.3.200519:00
Firmware B7T9 je sice oficialny, ale patri k mechanike BENQ DW1620 Pro a nie k NECu 3520. Pochybujem, ze sa tento firmware da pouzit na NECa, pretoze ide o uplne rozdielne mechaniky. BENQ je okrem ineho postaveny na chipsete PHILIPS a NEC ma svoj vlastny chipset ­(NEC :­-­) ­). Utilitka Book Type Managment funguje zase iba s mechanikami BENQ ­(a niektorymi OEM napr. MSI­) ale nefunguje s mechanikami NEC.
Odpovědět0  0
derrick | 16.3.200521:29
Ja som si zo stranky http:­/­/www.micheldeboer.nl­/firmware­/3520.html stiahol firmware 1U8 ­(Pisu ze je zo dna 11.03.2005­) a odblokovali sa mi Book Type aj na DVD+R SL a DVD+RW. Dokonca aj v NEROVI ­(6.6.0.8­) mi uz ponuka na palenie DVD rychlosti x2,4 x4 x6 x8 co mi pred tym ponukalo len x4. Takze vyzera ze to funguje v pohode. Dokonca ked som teraz palil DVD VIDEO na DVD+R tak sa mi automaticky nastavil Book Type na DVD­-ROM
Odpovědět0  0
pepatn | 17.2.200516:38
Nevi nekdo, zlepsi upgrade firmwaru cteci vlastnosti mechaniky?
Odpovědět0  0
stillka | 16.2.200515:59
Ja som mal NEC­-3500A a vsetko super, vcera som kupil tu 3520 ale nepali, iba cita..., ked dam nieco palit tak v nej chvilku susti a potom Nero vypise ­"power calibration error­", v alcohole vypise ­"unknow brurner error­"... :­( Skusal som rozne media, DVD aj CD a stale to iste, tak sa moja dovera v NEC troska vytratila. Cital som na zahranicnych forach ze ma s tym problemy viac ludi, vraj to moze byt mediom, alebo spinavou hlavou... Ma s tym niekto skusenosti, mechanika bola uplne nova. Dufam ze mi to uznaju ako reklamaciu.
Odpovědět0  0
univerzal_shw1 (90) | 17.2.200511:13
Je to jednoduche ­- nepali, reklamovat... vypalovacka ktera nevypaluje je zrala na reklamaci; samozrejme se to muze stat, zadny vyrobek neni bezporuchovy, vzdy se vyskytne urcite procento vadnych kusu a od toho jsou zaruky a reklamace..... Ale obecne je tenhle NEC ND­-3520 jednou z nejlepsich vypalovacek na trhu, kam prisla do testu sbirala oceneni, tady Trefu, na PC Tuningu Silver Award, v Computeru DOBRA KOUPE.
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 17.2.200516:51
Můžu se jenom zeptat, proč jsi kupoval ND­-3520A když jsi měl ND­-3500AG? V čem je podle tebe 3520 lepší, že jsi do ní šel?
(nechci slyšet nesmyslný ­"formáty­" typu ­-R DL, 8x +RW, 6 ­-RW,..který tady nikdo ještě dlouho neuvidí...
Odpovědět0  0
still | 20.2.200511:20
No isiel som do nej, pretoze som svoju 3500 predal za dobru cenu.....:­( Inak bola 100%.
Odpovědět0  0
dedko | 18.2.200514:18
Odpovědět0  0
goki | 21.2.200514:26
a ja mam 2510a a teraz som si kupil aj 3520 a som zvedavy, 2510 slape ako hodinky zatial ziaden problem, ani 1 pokazene dvd. dnes skusim 3520 a uvidim.
Odpovědět0  0
stillka | 27.2.200511:16
Vymenili mi ju za iny kus, ten ide v pohode.
Odpovědět0  0
noBUY | 14.2.200517:05
Porad tady nekdo mekta ze nevi kde ma shanet nove firmwary,tak ja to sem teda dam [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] ...zdraví. FW NEC
Odpovědět0  0
tibor | 10.2.200510:48
Je možnné prepálením firmware upgradovať staršiu mechaniku na novšiu?
Alebo je tam aj nejaká hardwarová zmena?
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 10.2.200512:51
NELZE!
HW odlišné.
Jedině, že by někdo upravil orig. firmware pro 3500 a nějak do něj dostal podporu pro ­-R DL, ale to je nepravděpodobné.
Každopádně použít fw z 3520 do 3500 nejde.
A proč vlastně? stejně ­-R DL a rychlá RW nejsou!
Odpovědět0  0
[aMd]Mica | 10.2.200513:36
ale budu... :)
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 10.2.200513:45
V oblasti výpočetní techniky nemá argument typu ­"...teď to sice ještě nevyužiju, ale tak za rok určitě...­" neobstojí!
Ceny padají a vývoj jde dopředu strašně rychle, takže za rok, až se objeví běžně a cenově reálně dostupná ­-R DL a rychlá RW média, po téhle vypalovačce neštěkne ani pes, protože všichni už budou pokukovat po BluRay nebo HD­-DVD...
Vždyť ani dneska nejsou cenově dostupná +R DL média a přitom nejstarším vypalovačkám, které na ně umí, bude tipuju už tak 1 rok!
Odpovědět0  0
Fanatix | 9.2.200520:50
Pokaziť médium TRAXDATA dokáže len fakt shitná napaľovačka!!!!!!!!!!!!!
Odpovědět0  0
myself (10) | 9.2.20050:59
Zaujala me tahle formulace ­-­"Kvalita zápisu je již slabší, ale přesto nejsou překročeny normy ECMA. Po celém disku se drží hodnoty PIF pod kritickými 4 a PI mají od limitu 280 hodně daleko.­" ­- Kdy najdu ty zminene limity? Kde je urceno, ze nad 280 PI je to spatne? Bylo by nejake vysvetleni? Diky
Odpovědět0  0
davesman@atlas.cz | 9.2.20059:08
Je to standart, jako každý jiný. Níže stručný výtah, pokud bys měl zájem, tak stránka ECMA je: http:­/­/www.ecma­-international.org

Doufám, že vládneš angličtinou a je ti znám způsob a princip detekce a opravy chyb na optických médiích.

Random errors:

A row of an ECC Block that has at least 1 byte in error constitutes a PI error. In any 8
consecutive ECC Blocks the total number of PI errors before correction shall not exceed 280.

Here we see what a PI error is defined as a row in an ECC block having 1 byte or more containing errors. And that the sum of PI errors in 8 ECC blocks after each other should not exceed 280 PI errors.

But what is a row and what is an ECC block? Again we refer to the ECMA standards. We do not copy and paste everything but if interested look in the ECMA standards. A row is 182 bytes long where the last 10 bytes contain PI ­(Parity Inner­) information. An ECC block is 208 rows long where the last 16 rows contain the PO ­(Parity Outer­) information. This gives us a maximum possible PI error amount of 208 errors per block and for 8 blocks after each other this sum is of course 8 times higher giving a maximum possible amount of 1664 PI­-8 errors. In practical use a disc with 1664 PI­-8 errors is unreadable.

According to our tests the specified max PI­-8 sum of 280 for good discs seems to be a good guideline, as some readers have problems reading discs when the PI­-8 errors is over 300 and most players starts to have problems when the PI­-8 error level reaches 600 or more.

But what are the PO errors that K­-Probe reports? Actually the PO errors that K­-Probe reports is the Parity Inner uncorrectable errors, meaning errors left after PI correction. Only the ECMA 337 standard describes the Parity Inner uncorrectable errors. So how is a Parity Inner uncorrectable error defined? Here are what ECMA 337 states:

“If a row of an ECC Block as defined in 13.3 contains more than 5 erroneous bytes, the row is said to be “PI­-uncorrectable”.”

In theory an ECC block may in the worst case have 208 PI uncorrectable errors since every ECC block is 208 rows long. But the ECMA 337 standard goes further and specifies the max amount of accepted PI uncorrectable errors allowed on a good disc:

“­- In any ECC Block the number of PI­-uncorrectable rows should not exceed 4.”

This is where K­-Probe gives us problems as for PI errors it have to be set to a PI­/PO sum of 8 ECC blocks to show results that compares to the standard, but for PI uncorrectable errors ­(Called PO in K­-Probe­) the PI­/PO sum have to be set to a sum of 1 ECC block.

A guideline is to calculate the Parity Inner Uncorrectable errors to 8 ECC sum, which is max 32 ­(4 x Parity Inner uncorrectable errors, but now we can­'t be sure if one of the 8 ECC blocks exceeds the specifications. But if the result exceeds 32 PI uncorrectable errors we know that at least one block have more than 4 PI uncorrectable errors.

But what makes a disc unreadable? A PO uncorrectable error will make the disc unreadable, but K­-Probe does not display the PO uncorrectable errors.

Notice that there are other aspects such as disc reflectivity, jitter, tracking errors and so on that also will affect the readability of a DVD disc – but for this we do not have measuring equipment available.


Easier explanation on how to read the test results.

Maybe this got too technical, and you are wondering what to look for in Kprobe reports?

Use this as a guideline for good discs:

PI­(Parity Inner­): No larger areas on the disc should exceed 280 PI­-8 errors, do not worry too much about high single spikes that exceed 280.
PO­(Parity Outer­): No large areas on the disc should exceed 32 PO­-8 ­(actually PI uncorrectable­) errors, do not worry too much about high single spikes that exceed 32.

And as always; lower is better

And look at the reading curve, a slight slowdown at the end is probably nothing to worry about, but huge bumps and slowdowns are not good.
Odpovědět0  0
[aMd]Mica | 8.2.200513:31
chcel by som sa spytat ci ste aj realne odskusali tu moznost bitsettingu a ci vypalene DVD sa ozaj tvarilo ako DVD­-ROM aj v klasickych domacich kinach. je teda naozaj pravda, ze pred kazdym vypalenim DVD+R DL zmenit tento parameter aby sa tak DVD vypalilo ­- t.j. je mozne napalit max. 500 DVD+R DL ako DVD­-ROM? nie ze by mi to nestacilo, ale zmysel v tom vidim len taky, ze NEC sa snazi obmedzit nelegalne kopirovanie filmov ale zaroven chce ponuknut svojim zakaznikom aj moznost vytvarat si backup svojich legalnych DVDciek. inak na mojej mechanike ked zasuvam media sa kratko ozve zvuk ako ked sa medium otrie o povrch mechaniky. ide o nejaku konstrukcnu chybu? zas mi to az tak nevadi aby som koli tomu rozoberal PC a reklamoval ju, ale ked by stacil mensi zasah, ktorym by sa to dalo odstranit, tak by som bol za radu vdacny. zatial to vyzera na celkom zaujimavu napalovacku, uvidim co prinesie buducnost a dalsi avizovany firmware, ktory by najneskor mal byt uvedeny pri nastupe DVD­-R DL formatu...
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 8.2.200513:52
Ne!
Možnost 500x změnit booktype platí pro permanentní nastavení, což většina uživatelů udělá jen jednou. Pak je tam možnost ještě ­"temporary­" nastevení a to je samozřejmě neomezené, ale jeho využití je poněkud sporné ­(proč jej vůbec používat ?­).
Čili změníš si default booktype pro DVD+R9 DL na DVD­-ROM a je to. Zbyde Ti ještě 499 změn, ale nevidim důvod, proč s tim pak ještě manipulovat ­(to nastavení samozřejmě přežije restart i vypnutí, podle mě je tam ten limit, aby chránil paměť EEPROM jelikož ta má omezené množství zápisů­).
Jínak to samozřejmě doopravdy funguje, na netu navíc najdeš i neoficiální firmwary, které umožňují změnu booktype i pro jednovrstvá DVD+ média.
Odpovědět0  0
[aMd]Mica | 9.2.200511:35
no a vies mi povedat ci budem potrebovat aj format DVD+R DL napr. ked by som potreboval vypalit nejake data? V com je tento format dobry okrem toho, ze umoznuje zmenit booktype? da sa niekde docitat ktory format je na co vhodny? celkom by ma to zaujimalo ci sa zmenenim booktype dopali na DVD+R len nejaky bit, ktory klame o svojom povode logiku lasera alebo ide skutocne o DVD­-ROM akurat, ze pity nie su lisovane ale vypalene. predpokladam, ze okrem ineho na takto vypalene medium uz nepojde dopalit data i ked DVD+R DL multisession samozrejme vie ­(ale DVD­-ROM logicky uz nie­).
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 9.2.200513:20
No, koukám, že vypalování DVD vůbec nerozumíš. Bylo asi vhodné si o tom něco přečíst a pak až zvažovat nákup té které mechaniky.
Ve zkratce:

* DVD+R DL znamená dvouvrstvé DVD médium, čili na něj zapíšeš 8.5 GB dat. Na normální DVD+R, DVD+RW, DVD­-R, DVD­-RW, která jsou jednovrstvá se vejde ­"jen­" 4.7 GB dat.

* výhoda DL je v tom, že filmy na DVD jsou většinou na dvouvrstvém lisovanám médiu a tudíž je na jednovrstvé nelze vypálit bez ořezání bonusů, jazykových verzí, zhoršení kvality obrazu, atd. Nevýhoda je, že DVD+R DL stojí v průměru 10x tolik co jednovrstvé DVD+R, tj. cca. 220 ­- 250 Kč. Na zálohu dat se tedy rozhodně vyplatí použití dvou jednovstvých médií.

* Každé vypálené médium ­(CD, DVD­) je v podstatě ­"akurat­";­-­), kromě toho, že pity jsou vypálené. Tím vlastně také ­"klame­" čtecí zařízení a tak třeba i CD­/DVD přehrávače, které o nějakém zapisovatelném formátu nemají ani potuchu, přehrají CD­-R ­(DVD­-R­), protože jsou prostě po vypálení fyzicky hodně podobné ­-ROM ­(lisovanému­) médiu.
BookType bit­-setting je o tom, že v hlavičce DVD se nachází bit, který určuje typ disku ­(čtecí mechaniky nedokáží poznat, zda­-li je to lisované nebo pálené­). U DVD­-ROM je tam vylisováno DVD­-ROM, u DVD­-R je tam ­"předpáleno­" DVD­-R ­(tj. nelze u DVD­- měnit!­) a u DVD+R a +RW a +R DL záleží, co tam zapíše mechanika. A tady je právě výhoda toho, že NEC umí zapsat bitsetting jako DVD­-ROM. Proč? Protože některý přehrávač třeba nezná DVD+R a když v hlavičce ­"uvidí­" DVD+R bitsetting tak to nepřehraje. Když tam ale bude bitsetting DVD­-ROM bude si myslet ­(jelikož to nedokáže poznat­), že v mechanice je DVD­-ROM ­(lisovaný­) disk a normálně to přehraje. Samozřejmě pokud má tedy alespoň slušnou optiku, které nevadí o trochu nižší odrazivost vypálených médií v porovnání s originálem.

Stačí? ... doufám, že je to aspoň trochu srozumitelný...;­-­)
Odpovědět0  0
vlcek_oldd (2) | 9.2.200513:35
Správně... Media + změněná na ROM čtou skoro všechny DVD Recordery ­(Panasonic, NEC...­) s podporou pouze RAM a ­-... palím už jen + media a nemám žádný problém s DVD Přrehravačema...
Odpovědět0  0
[aMd]Mica | 10.2.200510:27
ten rozdiel co pises v uvode mi je samozrejme jasny, mam uz aj prakticke skusenosti s archivacoiu dat, filmov ci hudby. ja len, ze pri CD to bolo podstatne prehladnejsie, pretoze okrem CD­-ROM existovalo uz len CD­-R a CD­-RW. pri DVD je toho takmer trojnasobok ­(DVD­-ROM, DVD+­/­-R, DVD+­/­-RW, DVD+­/­-R DL, DVD­-RAM a to este existuje aj kombinacie obojstrannych diskoch a obojstrannych dvojvrstvovych­).
to s tym bitsettingom je ale vediet uzitocne. zaujimalo ma ale skor preco je DVD+ format rychlejsi ako format DVD­- alebo preco je vhodnejsi pre datove uschovy ako som sa dopocul ­(ma mensiu poruchovost, alebo lepsiu korekciu chyb?­). ked vies nejaky uzitocny link, tak mi ho prosim napis, rad sa naucim nieco nove. predtyzdnom som si kupil prve DVD+R DL medium Imation na skusku, este som DL nepalil ale ako uz bolo spomenute su este velmi drahe ­(v porovnani s klasickym 4.7GB DVD, jedno medium vyjde takmer ako 10 DVD+RW­), snad to do konca tohto roka klesne aspon na polovicu.
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 10.2.200512:50
Jsem rád, žes to pochopil.
Pokud chceš link na článek popisující rozdíly DVD+ a DVD­-, prosím, tu je:
http:­/­/www.cdfreaks.com­/article­/113
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 8.2.200512:58
DVD+R DL: 4×, 2× ­(CLV­)
DVD­-R DL: 4×, 2,4× ­(CLV­)
... ty rychlosti máte přeházené: 2.4X má být u + formátu.

A jinak nechápu, proč byl autor ­"nemile překvapen­" 16X zápisem na DVD+R tím, že se PIF dostalo 3x na hodnotu 5.
a­) ­- by to při druhém měření dopadlo nejspíš jinak ­(těžko budou 2 výsledky stejné ­- ať už horší či lepší­)
b­) ­- ta norma platí při čtení 1X CLV, což jak koukám jste neudělali a rychlost byla Max. CAV, což výsledky celkem degraduje. Chápu, že měřit @1X neni asi z časových důvodů možné, ale ustálila se taková ­"tradice­", že se měří 4X CLV.
Odpovědět0  0
makous (2) | 8.2.20058:36
Nemate nahodou nekdo zkusenosti s vypalovackou Pioneer DVR­-109 ? Vim, ze DVR­-108 je vsude vychvalovana, tak snad by mohla byt i tahle OK...
Odpovědět0  0
jg | 8.2.200514:36
a aky mate nazor na DVD RW PLEXTOR 716?
Odpovědět0  0
Havran | 8.2.200521:02
Já mám teda jen 108, ale pálí mi bez problémů i na takové shity, jako růžové Emgetony ­(4x DVD­-R­) za 6,­- Kč.....
Odpovědět0  0
N( )N | 8.2.20057:56
Také jsem ten štastný majitel DVD vypalovačky od NECu. Když si chci ­"ŠPIČKOVĚ­" ­(jak píše recenze­) vypálit nebo zkopírovat DVD a napíše mi to ­"chyba čtení ­", děkuji výrobci za to, že to aspoň pálí. V životě už bych si NEC DVD vypalovačku nekoupil, nezapomeňte na to, že občas si budete chtít i něco přehrát nebo zkopírovat ne jen VYPÁLIT !!!
Odpovědět0  0
Sislik (8) | 8.2.200511:53
tuhle vypalovacku mam cca tyden a zatim zadny problem, jsem ji chtel koupit jeste pred vanocema, ale to nebyla na trhu a pak bylo zkouskovy a nebyl cas :­)

obecne s NEC jsem jako s vypalovackama spokojen ­(na rozdil od DVD ctecek­) ­- mam dlouhy leta starou 16x CD vypalku a dva znamy maji NEC DVD vypalku ­(kazdy jinou, jeden ma ND­-3500 a duhy asi o 1­/2 roku starsi­) a nestezujou si a ja taky ne, kdyz mi neco vypalili ­(nebo ja CD)
Odpovědět0  0
1milan | 12.6.200515:24
A není to tím že třeba s eti i spustí program na přehrání dvd,Windows neradi pracují najednou s jedním souborem.Mě s eto taky stalo a bylo to tím.To znamená před pálením mít pozavíraný aktivní okna co se týče DVD kterýchceš zálohovat.Podle mne špička, funguje tak jak si představuju že fungovat má.Ničim mně neotrávila , pracuje spolehlivě.Levnej stolní Dvd po ní čte R­- v 16 rychlosti.
Odpovědět0  0
AlikTheRock | 8.2.200514:19
no booze, tak mas mozna zrovna vadnej kus, stane se, posilat vsechny NECy do hajzlu je trochu hloupy, ne? Osobne mam CD palirnu od NECu asi 2.5 roku, nejenom ze furt no problemo pali, ale prectre vsechno, od ceho se aspon obcas odrazi laser...
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 8.2.200514:23
Tady se musim taky ozvat.
Je pravda, že DVD palírny od NEC nejsou zrovna mistry ve čtení. Pokud je médium jen lehce poškozeno, je to OK, ale pokud jsou škrábance trošku trvdšího kalibru, tak se NEC většinou nechytá. Já mam např. ND­-3500AG a k tomu LiteON 411S a to, co třeba NEC už nepřečte mi LiteON vezme bez sebemenšího zaváhání.
Možná, že tvoje CD palírna je na čtení dobrá, ale DVD palírny mají ještě co zlepšovat. I když, DVD palírnu si většinou kupujeme na pálení a neničíme ji čtením a v oblasti pálení jsou nové NECy fakt špička. ­(myslim tim 3500 a 3520­).
Odpovědět0  0
alesek | 8.2.200519:10
není pravda, že obecně dvd palírny mají ještě co zlepšovat v oblasti čtení, třeba taková lg 4081 je na čtení všech médií úplně super a kvalita zápisu taky ... takže to spíš musí ještě zapracovat nec !!! a abych neničil dvd palírnu čtením médií ??? palírnu si vybírám právě i podle toho jestli dobře čte poškozená média
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 8.2.200520:20
Kdo tady mluví obecně? Tahle recenze a diskuse je snad o NEC, ne? A ten by ještě zapracovat mohl i když už se hodně zlepšil ­(taková ND­-2500 byla katastrofa­).
No, myslim si , že většina lidí si vybírá palírnu podle toho, jak kvalitně pálí. Na čtení máme každej přece DVD­-ROM mechaniku ne?
Odpovědět0  0
Janas3 | 10.2.20059:03
Myslím si, že už moc lidí nemá v nových sestavách 2 mechaniky...Proč, když cena za DVD výpalku je 2000 Kč...Je zbytečné investovat do dvou mechanik...
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 10.2.20059:37
No, otázka názoru.
Myslim si, že ideální na zálohu­/pálení DVD je: 2 SATA disky ­(jeden systém, druhý data­) + DVD­-ROM ­(nějaká rychlá a s dobrou korekcí chyb­) + DVD­-RW ­(třeba tenhle NEC­).
Výhody: systém a data odděleně ­(fyzicky­) a mechaniky každá na svém kanále. V téhle konfiguraci není problém pálit on­-the­-fly ani třeba pálit a zároveň grabovat nebo ­"shrinkovat­" DVDčko.
Já mam třeba 3 SATA disky + 2 DVD­-RW mechaniky a na cd ještě jednu CD­-RW a nestěžuju si, je to otázka názoru.
Ale méně náročnému uživateli samozřejmě stačí jedna mechanika a tomu budou také stačit korekční schopnosti NECa ­(neboť se nepředpokládá, že bude nosit 10 placek bez obalu spolu s klíčema apod. v jednom baťohu;­-­))
Odpovědět0  0
goole | 11.2.20058:06
souhlasím, taky mám 2 disky a k tomu 3 optické mechaniky ­(NEC dvd­-rw, Toshiba dvd­-rom, Plextor cd­-rw­). Pouzivat na vsechno jednu mecjaniku je podle me nesmysl. Toli kmůj názor.

ad rychlá DVD­-ROM s dobrou korekcí chyb...kterou doporucuješ? Protože mi nějak začíná odcházet moje Toshiba 1712 a budu nucen poohlédnout se po nové...:­-(
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 11.2.20059:11
No, já bych Ti doporučil ASUS E616 DVD­-ROM. Její rychlosti 16x DVD ­/ 48x CD jsou IMHO akorát a navíc podle ohlasů v diskuzích ad od kamarádů, tak přečte i hodně poškrábaný média a i média, které mají vysokou chybovost z důvodu nekvalitního vypálení. ­(známému přečetla DVD disk, který ke konci vykazoval v průměru 1200 PI ­/ 150­-200 PIF !!!! ­- trvalo to déle ale přečetla!)
Odpovědět0  0
Luboš3 | 11.2.200510:17
Proč je nesmysl používat na všechno 1 mechaniku za cca 2000 Kč ? Můžeš napsat pár argumentů ?
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 11.2.200513:50
No, zkusim odpovědět místo goole­-a.
Už jsem to psal. Je to otázka názoru a potřeb konkrétního uživatele. Méně náročnému uživateli samozřejmě stačí jedna na čtení i zápis, ale pokud to někdo s pálením myslí vážně, tak u jedné mechaniky asi nezůstane. Důvody:

* možnost kopírovat on­-the fly ­(CDčka a single­-layer ­-> single­-layer, dual­-layer ­-> dual­-layer­)

* ještě jsem neviděl ­"dokonalou­" mechaniku a tak kombinací dvou ­(nebo více­) lze nedostatky jedné nahradit tou druhou. Musíš si samozřejmě vybrat 2 různé tak, aby se jejich pozitiva­/negativa vzájemně vykryly. Např. NEC výborně pálí a hůře čte, tak si jako druhou vezmu buď jen DVD­-ROM a nebo nějakou další DVD­-RW, která sice třeba hůře pálí ale zato výborně čte a opravuje chyby.

* V případě 2 a více zapisovacích mechanik možnost najednou pálit více disků

* Pokud se náhodou jedna vysype, tak mam pro jistotu ještě jinou.

* Když pálim třeba DVD+R9 DL, což trvá i při 4X overspeed skoro půl hodiny, tak si tím neblokuju jedinou optickou mechaniku

...možná bych přišel ještě na něco, ale tohle je důležité pro mě, jak řikám, věc názoru.
Samozřejmě to předpokládá korektní instalaci a konfiguraci ­(tj. nejlépe vše na samostatném kanále, protože pálit najednou na 2 mechanikách na stejné kšandě je jaksi spíš ukázka Burn­-Proof než úspora času, předpokládá to taky rychlé disky, nejlépe tak 3 nejspíš na SATA, protože IDE kanál při standartní konfiguraci už nezbyde­) ­- ideální na to je Soltek pro AND64 na S939 ­- má 4x SATA a 3x IDE! Bohužel není postavenej na nForce a tudíž se nedá moc dobře taktovat, jinak bych do toho býval šel. Takhle to řeším řadičem na PCI.
Odpovědět0  0
N( )N | 15.2.20059:42
Možnost kopírovat on­-the fly ­-­-­- Pokud čtecí mechanika nepřečte dané medium, vypalované můžeš vyhodit.

dokonalá mechanika ­-­-­- radsi si koupim jednu skoro dokonalou mechaniku než NECa na pálení a LiteOn na čtení za dvojnásobnou cenu.

možnost najednou vypalovat více disků ­-­-­- proč by jsi používal na pálení mechaniku která hůř pálí, ­(ale perfektně čte­)?? Co když jí potom někdo na ­(starším­) NECu nerozchodí??

* Pokud se náhodou jedna vysype, tak mam pro jistotu ještě jinou. ­-­-­- takže když se jedna vysype tak budeš moct číst nebo pálit?? Super

Každý, kdo používá PC převážně pro pálení, s tebou určitě souhlasí ale pro uživatele, kteří PC používají pro všechno je to trochu jinak. Každý nenajde v kapse zbytečných 2500 kč, aby si mohl koupit 2 mechaniky ­(čtení, zápis­).
Odpovědět0  0
1milan | 12.6.200515:43
No určitě je dobrý mít dvě mechaniky, aby vykryly slabosti té druhé.Ale v podstatě je to věc luxusu.Protože podle mne je lepší mít tři počítače než jenom dva, protože jeden může kleknout kvůli hardweru ,druhej se zaviruje a můžu bejt hodně rád že mám ten třetí s třema DVD mechanikama a dvěma sata HD.Limit je místo a peníze.
Odpovědět0  0
goole | 11.2.20058:08
omlouvám se za ty chyby...tak to dopadá, když si po sobě člověk nepřečte, co napsal..:­-/
Odpovědět0  0
jmeno | 25.2.20052:49
pravda pravdouci. Tak my takle odesel vcera systemovy disk a data na druhem HDD v pohode. ­(samo ze se to mohlo stat obracene ale nastesti ne­)

Takze maxtor uz nikdy vice­(SATA 120GB­). At zije seagate.

A jinak zminovanou 3520 mam a zatim absolutni spokojenos smazi paradne a zatim precetla vse. Ale verim ze kdyz je clovek prase a ma misto DVD v krabicce pilniky na nehty tak se pak nemuze divit ze to mechanika neprect
Odpovědět0  0
N( )N | 9.2.20059:08
Kdyz se podivas na recenze a testy vsech DVD mechanik od NECu tak se vsimni, že VŠECHNY špatně čtou. A mezi CD a DVD palirnou je trochu rozdil nemyslíš??

Že máš cd vypalovačku a už ti šlape 2,5 roku v pohodě neznamená, že se to samý stane i někomu, kdo si koupí DVD mechaniku NEC.
Odpovědět0  0
DavesMan (187) | 9.2.20059:29
No, ale musíme uznat, že se strašně zlepšily.
Protože třeba ND­-2500A dostal na CDR v hodnocení schopnosti přečíst poškozený DVD disk 0 bodů ­(tj. nebyl schopen přečíst ani ň­) a takový ND­-3500A už dostal 100 bodů ­(přečetl vše­). Ale stejně i přes těch 100 bodů není korekce nic moc, protože můj LiteON LDW­-411S dostal taky 100 bodů, ale přečte v pohodě i to, co ND­-3500A ­(mam taky­) už ne.
Odpovědět0  0
N( )N | 10.2.200514:52
Ano to musim uznat, NEC se opravdu snaží odstranit nedostatky ve čtení poškozených disků a celkem se mu to daří. Ale po zkušenostech, které s DVD mechanikou NEC mam by se museli sakra snažit abych si od nich ještě něco koupil.
Odpovědět0  0
celník | 7.3.20059:33
Jestli někomu špatně čte , tak jde určitě již vypálená ­/blbě­/ DVD.Měl jsem Liteon 832S , ten četl dobře,ale tak 4x.NEC čte 14x bez zaváhání.
Odpovědět0  0
alesek | 8.2.20056:57
to LG co jsi psal je úplně úděsné, hrozná kvalita zápisu a tak ... podívej se na cdr ne že bych měl něco proti LG, vlastním LG 4081, ale tahle nová se prostě nepovedla a ještě má o dost vyšší cenu než NEC 3520. ten se fakt vydařil, jen škoda toho blbého čtení ... ale jinak díky za autorovi za zajímavý článek, po pěkně dlouhé době zas něco ... ale i tak si rýpnu ­- takovou recenzi jsem už pěkně dávno četl na cdr.
Odpovědět0  0
Likso | 8.2.20057:29
Na cdr to testovali hned po vydání palírny z úvodním rychlokvašeným Biosem A100, který byl úplně na ho.., současná verze A102 je už mnohem lepší,mohli by tu recenzi doplnit aby to tak moc nemátlo. Ale je pravda, že ta LG by mohla být levnější, přece jen rozdíl +­- 500 Kč je docela dost.
Odpovědět0  0
arny_71 (74) | 8.2.200512:01
Zajimave, ja s LG 4163B a fw.A101 zadne problemy s kvalitou zapisu ani cteni nemam? Ono asi take zalezi na tom, na jaka media palis. Kdyz palis na Multidisk a podobne sracky, tak nebudes spokojen s zadnou mechanikou. A podpora DVD­-RAM je supr, kopirovani na DVD v TotalCommanderu se mi opravdu libi :­-­).
Odpovědět0  0
FruFru | 28.2.200514:11
Já nevím jestli jsme četli na cdr stejnou recenzi....
V době recenze nebyly ještě k dispozici média přes 8x, mechanika měla prvotní firmware a LG overspeed nepovoluje ­- na to si autor stěžuje a píše: ­"....Naopak, pro Vás, co stojíte oběma nohama pevně na zemi a postačí Vám zatím jen osmirychlostní zápis na DVD, zato však v nejvyšší kvalitě, a kvalitní přepis i zápis všech ostatních standardů, včetně DVD­-RAM, je LG GSA­-4163B právě pro Vás Lucky Gold Star....­" a tabulka +­/­- taky hovoří za vše. Jakou jste četl recenzi na LG­-4163?
Odpovědět0  0
dave21 | 8.2.20050:48
Hmmm, co treba LG 4163? Ta snad umi taky palit 8x +RW a 6x ­-RW, akorat ty media nejak jeste nejsou a asi nejakou dobu jeste nebudou:­) Jinak tahle mechanika je dost dobra vzhledem k cene, velka skoda, ze inzenyri NECu si nedali praci s podporou cteni­/zapisu na dvd­-ram. A klidne si rikejte co chcete, ti kteri tento format zavrhujete, kdo nezkusil neuveri...Dave
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.